Wegetariańska pasta z pora i cukinii

 

 

 

Rewelacyjna, pyszna pasta. Na zimno nadaje się do smarowania pieczywa, na ciepło jako farsz do naleśników czy dodatek do makaronu. Bardzo prosta w przygotowaniu. Jej przyrządzenie nie zabiera dużo czasu. Pastę przygotowałam z użyciem świeżego masła 82%. Masło można zastąpić oliwą z oliwek, a wtedy pasta staje się propozycją dla wegan. Zarówno z masłem jak i oliwą pasta jest przepyszna. Z użyciem masła, pasta po wystudzeniu jest bardziej zwarta. Dodatek nieaktywnych płatków drożdżowych znacznie podbija smak potrawy, jednak ich dodatek jest opcjonalny. O tym, czy podczas antybiotykoterapii można spożywać nieaktywne płatki drożdżowe można przeczytać tutaj. Zachęcam do lektury.
Poniżej podaję przepis z zastosowaniem proporcji dla jednej osoby.

Składniki:

  • 1 garść startej i odciśniętej z soku cukinii
  • 2 garści drobno pokrojonej jasnej części pora
  • 1 łyżka masła ekstra 82%
  • 2 ząbki czosnku
  • sól kamienna
  • pieprz czarny mielony
  • 1 łyżeczka nieaktywnych płatków drożdżowych (opcjonalnie)

Wykonanie:

Cukinię (najlepiej użyć małej cukinii, im mniej w niej soku tym lepiej) zetrzeć na tarce o grubych oczkach, posolić, wymieszać i odstawić na bok na 10 minut. W tym czasie jasną część pora drobno pokroić. Obrać czosnek i bardzo drobno pokroić. Na patelni roztopić tłuszcz i wrzucić czosnek z porem. Lekko posolić. Mieszając podsmażyć przez około minutę. Cukinię odcisnąć z nadmiaru soku i dodać do pora. Podsmażać mieszając do momentu, aż całość się zeszkli i lekko (lekko!) się zrumieni. Przerzucić do miseczki. Zblendować. Doprawić solą kamienną, pieprzem czarnym mielonym i opcjonalnie nieaktywnymi płatkami drożdżowymi. Spożywać na ciepło lub zimno.

SMACZNEGO