Twarożek kozi z czosnkiem i koperkiem

Kozie sery zawierają dużo białka, kwasu foliowego, witamin z grupy B i A, cynku, a także wiele mikroelementów m.in: potas, magnez, wapń. Są szczególnie dedykowane dla osób, które chcą się zdrowo odżywiać. Ponadto wzmacniają odporność. Sery kozie zawierają mniej kazeiny oraz laktozy niż sery z mleka krowiego. Na bazie koziego twarogu można przygotowywać samodzielnie dużo smakowitych past oraz serków ziołowych.
Aby uzyskać jednolitą i lekką konsystencję użyłam niewielką ilość domowego jogurtu naturalnego.

Składniki:

  • twarożek kozi bez dodatków
  • czosnek przeciśnięty przez praskę lub suszony granulowany
  • świeży drobno krojony koperek lub koperek suszony
  • sól kamienna
  • pieprz czarny mielony
  • niewielka ilość domowego jogurtu

Wykonanie:

Kozi twarożek umieścić w pojemniku. Dodać niewielką ilość domowego jogurtu i zblendować. Dosypać według uznania i smaku drobno krojony koperek świeży lub suszony oraz czosnek (ilość według uznania). Lekko posolić, posypać mielonym pieprzem. Całość dobrze wymieszać.

SMACZNEGO